Läs mer om våra tjänster

Vet du vad som krävs för att utveckla starka kundrelationer och kunderbjudanden?

Vi vet att det finns två förmågor som är särskilt viktiga vid affärsutveckling. Den ena är att förstå sina kunder på djupet – Vilka är de? Vad vill de ha? Vad drivs de av? Den andra är att omvandla insikten om kunden till handgripliga åtgärder som ger faktiska resultat. Vi på Cliente har båda dessa förmågor – och vi använder dem för att hjälpa företag att nå verklig framgång i sin affärsutveckling.

 

När kampen om era kunder ökar är det helt avgörande att skapa en bas av nöjda och lojala kunder. Vi hjälper er att förstå kundens upplevelse på djupet och omsätter insikterna till prioriteringar och konkreta förbättringsåtgärder.

För att skapa relevans och kundvärde kan inte alla kunder behandlas likadant. Nyckeln ligger i en effektiv segmentering  som kompletterar magkänsla med genuin förståelse för er målgrupp. Vi hjälper er att förstå vad det är som driver och attraherar olika kundsegment och säkerställer att segmenteringen blir ett agerbart verktyg för affärsutveckling och marknadsbearbetning.

Ditt företags produkter, tjänster och erbjudanden är en central del av kundupplevelsen. Vi vet att nyckeln till framgångsrik erbjudandeutveckling handlar om att sätta kunden i centrum. Vi hjälper er att få den kundinsikt som krävs och att utveckla starka erbjudanden som bygger på de insikterna.

Kundnöjdhet
& lojalitet
Segmentering &
målgruppsstrategi
Erbjudande-
utveckling

Kundcase

Våra kunder finns i ett flertal branscher, agerar på olika marknader och står inför olika utmaningar. Vi är stolta över att de uppdrag vi genomfört har resulterat i framgång för våra kunder och vi är glada för våra långvariga kundsamarbeten.

Apoteket

Apoteket

– Varje kundmöte räknas

Vi har hjälpt Apoteket att utveckla ett nytt, temabaserat, uppföljningssystem som ger uppföljning av och motivation till deras miljontals kundmöten som sker under året.

Läs mer
postnord2

PostNord

– Hur når vi en allt mer digital målgrupp?

Med vår hjälp har PostNord fått en segmentering som möjliggjort mer träffsäker kommunikation och behovsstyrd produktutveckling.

Läs mer
Ruohonjuuri

Ruohonjuuri

– Etablering av ett nytt ekologiskt butikskoncept i Stockholm

Kundinsikter och beslutsunderlag för etablering av nytt butikskoncept i Stockholm.

Läs mer

Möt några av oss

Vi på Cliente brinner för att hjälpa företag att bli mer kundfokuserade. Vi har alla den kompetens och erfarenhet som krävs för att utföra arbetet effektivt. Tack vare att vi har en mångfald vad gäller personlighet, intressen och bakgrund kan vi ofta se problem och lösningar ur många olika infallsvinklar. Klicka på bilderna, så får du veta lite mer om oss som personer.

  • Simon Fattal

    Simon Fattal
  • Lena Landahl (VD)

    Lena Landahl
  • Lotta Therstam

    Lotta Therstam
Läs mer
om oss